PLANKTONPORTRETTER PÅ KANTEN AV HAVET

-kunst møter naturfag

KUNST MØTER NATURFAG

Gjennom høsten 2017 og våren 2018 skal 345 elever fra Nøtterøy og Tjøme busses til Færder Nasjonalparksenter for å se, oppleve og sanse de millioner av utrolig former og mønstre som finnes i det blinkende havvannet og i sjøbunnen der. Elevene vil tilbringe skoledagen sammen med en naturveilleder fra Nasjonalparksenteret og få være med på workshop sammen med billedkunstner Ellen Karin Mæhlum. Der skal de få skape sine egne verk som etter hvert blir til en elevutstilling. Dette er et nytt samarbeidsprosjekt i Den kulturelle skolesekken; et samarbeidsprosjekt mellom Vestfold fylkeskommune, billedkunstner Ellen Karin Mæhlum, Kunst i skolen, Færder Nasjonalparksenter og Den kulturelle skolesekken i Nøtterøy og Tjøme.

Les mer om vår utstilling her