Ta i bruk den nære kunsten - Fornebu

Prosjektet “Ta i bruk den nære kunsten på Fornebu” hadde som mål å koble en lokal kunstner, Hildur Bjørnsdottir, med elever og lærere på Hundsund ungdomsskole på Fornebu. Sammen skulle elever, lærere og kunstner utforske den fantastiske samlingen av samtidskunst som i nærmiljøet til elevene.

Inspirert av den nære kunsten, skulle elevene redigere fotografiene de selv tok på kunstvandringen, og deretter lage egne grafiske uttrykk i teknikken kollografi.

Resultatet ble sterke uttrykk fra elevene, og den digitale utstilling "Fornebu - med mitt blikk".

Prosjektet ble gjennomført i samarbeid med kunstner Hildur Bjørnsdottir, Hundsund ungdomsskole, Fornebupiloten og Kunst i Skolen. Prosjektet ble støttet og muliggjort med midler fra Sparebankstiftelsen DNB.

I samarbeid med Fornebupiloten ble det laget en kunstvandring og et hefte som gjør kunsten på Fornebu tilgjengelig for alle. Tekst og bilder er ved Bjørg Åsta Fkatby og Janne Lepperød. Last ned heftet her.

logo sparebankstiftelsen.png
Fornebupiloten_orig 2022-09-16 11_15_44.png