Kunstlab på Høybråten skole

ELEVENES TILBAKEMELDINGER

Deilig å ikke bli avbrutt i KunstLaben

Vi kunne brukt mer tid på å finne fakta om kunstnerne

Det var gøy å lage ting i leire!

Gøy å velge fritt hva vi ville jobbe med

Jeg gledet meg til å fortsette med  prosjektet

Klassen kom nærmere - og ga inspirasjon til hverandre!

Prosjektet Kunstlab ble gjennomført skoleåret 2020/21 på Høybråten skole, i samarbeid med kunstner Victoria Duffee og Kunst i Skolen.

Del 1 av prosjektet besto av en skulpturvandring i området rundt skolen, Rommen skulpturpark og parkområdet rundt Haugenstua. Her har Høybråten skole og Oslo kommune mange fine kunstverks om elevene kunne utforske.

Elevene var kunstforskere og dokumenterte, tok bilder og tolket kunstverkene. Med inspirasjon fra den nære kunsten, jobbet de videre med egne uttrykk i leire, tekstil og på papir.

Neste steg i prosessen var å ta bilde av arbeidet med læringsbrettet. I siste del ble prismeformer av plexi, utformet av Victoria Duffee, satt over bildet på nettbrettet. Det skapte magi! Elevene hadde laget sitt eget hologram.

Kult å se annen kunst, noe som ikke var kjent

Les også Elevene er kunstforskere for en dag - omtale i Groruddalen avis (for abonnenter).

Prosjektet er støttet av Sparebankstiftelsen.

logo spareb.jpg