Organisering og leie

Ønsker du å leie en utstilling? Fyll ut formularet eller ta kontakt på kis@kunstiskolen.no - så finner vi en utstilling og et tidspunkt som passer for dere!

De fleste av våre utstillinger leies ut til barnehager, skoler og kulturskoler som er medlem i Kunst i Skolen.

FOR BARNEHAGER OG SKOLER

• TILBUD: Som medlem får du med jevne mellomrom, ca 1-2 ganger pr. år, automatisk tilbud på e-post om å leie av vandreutstilling.

• LEIEPERIODE: Normalt 4 uker. Det er mulig å leie i lengre perioder hvis ønskelig.

• PRIS: kr. 900,- for leieperiode på 4 uker.

• BOOKING/AVBESTILLING: Hvis du ønsker tilbudet trenger du ikke svare på e-posten. Dersom du ikke ønsker å motta utstillingen må du avbestille den.

• TURNEPLAN: Hvis du ikke avbestiller kommer du med på utstillingens turnéplan, og denne er bindende økonomisk. Turnéplanen følger i utgangspunktet skoleåret, og du vil motta denne på e-post.

• FRAKT: Du får utstillingen levert uten kostnad. Når leieperioden er over har skolen ansvar for å bringe utstillingen videre til neste på listen. Frakt til neste utstillingssted kommer i tillegg til leieprisen. Vi har har en god fraktavtale med Bring og er behjelpelig med å ordne med frakten for et tillegg på kr. 600,-. NB: Ønsker dere selv å bestille returfrakt må denne bestilles med sporing.

Det er også mulig for medlemmer å bestille utstillinger utenom de faste tilbudene. Kontakt oss gjerne for en ordning som passer dere!

Vi leier også ut utstillinger til kommuner og fylkeskommuner - og flere bruker våre utstillinger som en del av sitt tilbud i Den Kulturelle Skolesekken.

FOR KOMMUNER og FYLKESKOMMUNER

Vi tilbyr leie av en vandreutstilling for et halvt eller et helt år av gangen, avhengig av hvor mange skoler som skal besøkes.

PRISER:

Ett skoleår: kr. 14.000,-

Høstsemesteret (aug-des): kr. 7.000,-

Vårsemesteret (jan-juni): kr 7.000,-

Det er også mulig å leie på månedsbasis, pris etter avtale.

Frakt: Leietager besørger og betaler for frakt til og fra visningssted.

Når kommunene leier utstillinger er det forskjellig praksis. Noen har egen formidler som besøker skolene, noen henger utstillingen opp i et lokale skolene kan besøke, og andre igjen tilbyr skolene utstillingen og lærerne tar ansvaret for formidlingen. Kunst i Skolen kan utarbeide turnéplaner for kommuner hvis det er ønskelig og vi holder gjerne lærerkurs på forhånd.

MERK!

Prisøkning ventes i løpet av 2024 for leie og frakt ifbm nytt bookingsystem. Mer informasjon kommer i 2024.

Når en utstilling mottas eller skal sendes videre, skal det kvitteres og rapporteres til Kunst i Skolen - se mer info på Skjema til utfylling ved mottak/sending

Bestill en utstilling:

Takk for din bestilling! Vi vil sjekke tilgjengelighet for utstillingen og svare deg så snart vi kan!