Hvem er vi

Kunst i Skolen er en frivillig medlemsorganisasjon stiftet i 1948. Vi arbeider for å styrke de visuell kunstfagenes plass og rolle i opplæringen. Her kan du lese mer om hvilke data vi samler inn, hvorfor og hvilke rettigheter du har med tanke på personvern.

Hvilke personopplysninger behandles?

Hvilke personopplysninger som blir samlet inn avhenger av hvilke formål det skal brukes til og vi samler ikke mer enn nødvendig. Ved påmelding til nyhetsbrev registrerer vi kun e-postadressen din. Deltar du på arrangement vil i hovedsak navn og e-postadresse registreres, og i noen tilfeller arbeidssted og fakturaadresse. Dersom du melder deg inn i Kunst i Skolen lagres navn, epost, fakturaadresse og telefonnummer.

Innebygd innhold fra andre nettsider

Artikler på dette nettstedet kan inneholde innebygd innhold (f.eks. Videoer, bilder, artikler osv.). Innebygd innhold fra andre nettsteder oppfører seg på nøyaktig samme måte som om den besøkende har besøkt det andre nettstedet.

Hvor lenge beholder vi dataopplysningene

For å ikke motta nyhetsbrev fra oss, kan du melde deg ut i hvert nyhetsbrev vi sender. Utover dette må du selv ta kontakt med oss.

Rettigheter
Som registrert i Kunst i Skolens medlemsregister og/eller deltakerlister i forbindelse med arrangement har du rett til å få innsyn i alle personopplysninger vi har om deg. Du har også rett til å få alle dine personopplysninger slettet, gitt at det ikke strider mot bokføringsloven.

Hvordan sikres opplysningene?
Dine personopplysninger blir lagret med passordbeskyttelse.