Tilbud til 4.-10. trinn: Besøk oss med gratis Kulturbuss - se vevutstilling og lær om vev og koding!

Over/under eller 1/0

I denne utstillingen vil elevene få se eldre og nyere vevarbeider og tekstilkunst - og de vil få høre om hvordan det går en rød tråd fra de tidligste vevene til dagens datamaskiner. Vi vil trekke paralleller fra vikingtidens tekstiler til spaceinvaders og Minecraft, og er innom både Kong Salomo, verdens første programmerer og klesdesign på veien.

Vi vever sammen og gjennom vevens renning og innslag ønsker vi at elevene får en håndfast erfaring med både tekstilkunst, tekstil og det binære tallsystemet.

Opplegget vil starte kl. 10 og vare ca. 2 timer - passer for en skoleklasse fra 4.-10. trinn. Skoler med reiseavstand på maks 1 time kan melde seg på. Kulturbuss vil frakte elevene til og fra galleriet på avtalt tidspunkt.

Meld dere på i dag - det er først-til-mølla-prinsipp! Send en mail til kis@kunstiskolen.no Påmeldingsfrist 29. september.

Ikke medlem?

BILDER: «Hest og rytter», detalj fra teppe, vevd av Helene Engelsen. «Nå eller aldri», tegnet og vevd av Anne Kari Ødegård. Uten tittel, flettebilde av Ingunn Birkeland.