Første dag med grafikkverksted på Galleri Seilet

Grafiker og kunstner Marianne Karlsen og Blindern vgs er i gang på Galleri Seilet - vi gleder oss til fortsettelsen!

Kunst i Skolen samarbeider med elever og lærere på Blindern videregående skole, International Baccalaureate Middle Year Programme, og grafiker og kunstner Marianne Karlsen, om prosjektet «Grafikkverksted».

I høst gjennomfører vi del 2 av prosjektet. Sammen ned Marianne får elevene utforske og lære om ulike trykketeknikker, bl.a kollografi, tresnitt og linosnitt. Elevene skal se sine egne visuelle uttrykk i sammenheng med litteratur de fordyper seg i, i norsk og engelsk.

Resultatet blir en utstilling på Galleri Seilet før jul. Kunst i Skolen leder prosjektet, som er støttet av Sparebankstiftelsens ordning «Kunst på programmet»