FRIHET I FRI STREK - Tegneworkshop med Kulturbuss i uke 42. Meld dere på i dag!

FRIHET I FRI STREK - Velkommen til en dag med tegning - ledet av Mona Brekke.

Elevene vil få se to av Kunst i Skolens utstillinger - verket Odyssey av Ai Weiwei og fotoserien På sporet av frihet av Tom Hatlestad. Begge utstillingen tar opp spørsmål om frihet, demokrati, menneskerettigheter - frihet for den enkelte og for samfunnet, og kan åpne opp for samtale og gi inspirasjon til egne tegninger.

Det blir et felles tegneprosjekt der alle kan få uttrykke seg selv, med egen strek eller egne ord og tanker, og utfordringen blir blant annet å samarbeide og flette tegningene/seriene sammen til en helhet!

NÅR: Vi inviterer en klasse hver dag i uke 42, fra 16.-20. oktober. Besøket vil vare fra ca. 10-14 (med ilagt lunsjpause på 30. min).

MÅLGRUPPE: Workshopen vil passe best for 8.-10. trinn og vgs, en skoleklasse på maks 30 elever. 2 lærere må følge klassen. Gjelder skoler med kjøretid maks 1 time fra Oslo.

Vi inviterer både eksisterende og nye medlemmer - det er først-til-mølla-prinsipp!

KUN 5 PLASSER!

PÅMEDLINGSFRIST: 29. september

Prosjektet er utviklet i samarbeid med Mona Brekke, arkitekt og kunst-og håndverkslærer og er støttet med prosjektmidler fra FRITT ORD. Kulturbuss frakter elevene med støtte fra Sparebankstiftelsen.

BLI MED OG BLI MEDLEM:

FOR MEDLEMMER:

Ja, vi er medlem og ønsker Kulturbuss i uke 42

Send en mail med påmelding til kis@kunstiskolen.no