FRIHET I FRI STREK

“Hva er frihet for deg? Hvordan kan du tegne og uttrykke med din egen strek noe du opplever som frihet?”

Kunst i Skolen inviterte elever til tegneworkshopen FRIHET I FRI STREK på Galleri Seilet. 4 skoler fra Oslo og Viken videreførte et stort tegneprosjekt på veggene i galleriet, startet av elever fra Edvard Munch videregående skole, og en myldrende veggtegning har nå bredt seg utover... Tegneworkshopen ble til etter en idé og samarbeid med kunstner og lærer Mona Brekke ved Edvard Munch videregående skole.

Med inspirasjon fra Tom Hatlestads fotografier og kunst av Ai Weiwei, og fra hverandre, har elevene sammen produsert et imponerende 24 meter langt verk. Takk for super og inspirerende innsats!

Veggen kan ses på galleriet tirsdag 15. mars 2022 11-17.

Se omtale i Kulturplot: Se omtale i Kulturplot

Takk til Kulturbuss og Sparebankstiftelsen for gratis transport!