BLI MED PÅ DIGITAL LÆRERKVELD

Begrepet bærekraft gjennomsyrer læreplan og rammeplan, og er noe vi alle må forholde oss til. Hva tenker du om bærekraft i forhold til egen praksis på skolen og i barnehagen? Hvilke muligheter, utfordringer og erfaringer har du lyst til å diskutere om dette temaet? Du har muligheten til å diskutere dette ved å delta på en digital lærerkveld om bærekraft i kunst, design og håndverk!

Når? 28. april, kl. 18:00-19:15

Arrangementet er gratis og arrangeres av Kunst i Skolen og Kunst og design i skolen.

Lærerkvelden innledes av Ingvill Gjerdrum Maus og Ragnhild Näumann. Maus er førsteamanuensis ved OsloMet og har i sin doktorgrad forsket på hvordan refleksjoner over miljø og bærekraft kan inngå i undervisningen uten at det tar for mye tid fra det praktiske arbeidet. Näumann er utdannet lektor i kunst og håndverk og er en av forfatterne bak boka «Bærekraftdidaktikk i kunst og håndverk. Gjenbruke – Oppvinne – Skape».

Velkommen!

Dette er den første lærerkvelden i rekken og vi ønsker å arrangere flere lærerkvelder i framtiden der ulike tema løftes frem.