BLI MED PÅ KURS I TRESNITT

Tresnittet er en av de eldste grafiske trykketeknikkene. Tresnittet gir ofte tydelig spor av både materialet og av håndverket i det ferdige trykket, og kan trykkes både med presse eller for hånd.

På dette to-dagers kurset, ledet av kunstner Marianne Karlsen, vil du lage tresnitt med ulike teknikker, lære mer om reduksjon og flerfargetrykk. Du vil gjøre deg erfaringer du kan ta med deg direkte til klasserommet. Vi deler fagdidaktiske refleksjoner, og kursholder vil gi tips til hvordan organisere grupper av elever som jobber med grafikk.

Når: onsdag 28. og torsdag 29. september, kl. 17:30-20:30 (begge dager).

Hvor: Galleri Seilet, Seilet- Huset for kunst og kultur i skolen. Fossveien 24, inng. vis-a-vis Steenstrups gate 17, 0551 Oslo.

Målgruppe: Pedagoger, lærere og studenter

Pris for 2 dager:

Antall kursplasser: 20

Påmelding: Først til mølla. Frist for avmelding er 14. september. Kursavgiften refunderes ikke etter avmeldingsfristen.