TRYKK, MØNSTER OG DESIGN
Vandreutstilling nr. 127

Bli inspirert til eget arbeid av utstillingen TRYKK, MØNSTER OG DESIGN!Utstillingskofferten inneholder seks linosnitt og en digital presentasjon som viser eksempler på hvordan elevene kan designe forskjellige mønstre som passer for enkle trykkteknikker. Den digitale presentasjonen kan lett legges inn på nettbrett, eller læreren kan vise aktuelle eksempler på tavle/skjerm i klasserommet.  Her er det aktiviteter som passer både for de aller yngste elevene og for de som trenger idéer til mer avanserte oppgaver. Før elevenes arbeid begynner, er det viktig at de får muligheten til å oppleve og utforske bildene i utstillingen.

Som vedlegg til utstillingen følger det eksempler på trykkplate og former, slik at elevene kan sammenlikne den utskårede platen med det endelige trykket. I tillegg følger noen enkle prøver på materialer.

Målgruppe: Fra 1.-10. trinn

BILDER FRA UTSTILLINGEN
Motlys

Torunn Katarina Linge Stille liv

Torunn Katarina Linge Venner

FAKTA

Innhold: Utstillingen inneholder seks bilder, seks linosnitt, CD med en digital presentasjon,

Andersen/Degerud: Grafikk. Idébok i linotrykk og lærerveiledning

Emballasje: Koffert med mål 83x54x29 cm, vekt ca. 15 kg
Utstillingslokale: Klasserom/ fellesrom
Formidling: Utstillingen turnerer uten formidler
Pris: kr 800,- pr. mnd, inkl. forsikring.