Tilbud til medlemmer: Kom på tegneworkshop med gratis Kulturbuss!

FRIHET I FRI STREK - Kunst i Skolen inviterer til tegne-workshop på Galleri Seilet - med gratis Kulturbuss!

Temaet for dagen er frihet - og elevene vil først få en introduksjon til to av Kunst i Skolens utstillinger - verket Odyssey av Ai Weiwei og fotoserien På sporet av frihet av Tom Hatlestad. Begge utstillingen tar opp spørsmål om frihet, demokrati, menneskerettigheter - frihet for den enkelte og for samfunnet, og kan åpne opp for samtale og gi inspirasjon til egne tegninger.

Neste del av dagen skal elevene nemlig videreføre og fortsette på et stort tegneprosjekt på veggene i galleriet, startet av elever fra Edvard Munch vgs, - og en myldrende veggtegning vil bre seg utover… Dagen etter fortsetter en ny klasse på tegningen.

Det blir et felles prosjekt der alle kan få uttrykke seg selv, med egen strek eller egne ord og tanker, og utfordringen blir blant annet å samarbeide og flette tegningene/seriene sammen til en helhet.

Tilbudet gjelder i perioden 7. - 11. mars 2022 (uke 10) - for nye og eksisterende medlemmer. Opplegget passer for 8.-10. trinn og videregående skole. Vi inviterer 5 klasser i løpet av denne uka, en klasse hver dag. Opplegget vil vare ca. 2-3 timer, i tidsrommet 10-13. Ta kontakt så finner vi et tidspunkt som passer dere! Gjelder skoler med kjøretid maks 1 time fra Oslo. Sparebankstiftelsens Kulturbuss henter og bringer elevene tilbake til skolen etter besøket. Meld dere på i dag - det er først-til-mølla-prinsipp!