Tegne-workshop med elever fra Edvard Munch vgs

FRIHET I FRI STREK Elever fra Edvard Munch vgs i Oslo inntar Galleri Seilet med workshop i tegning 2. og 3. februar. Workshopen er utarbeidet og ledet av Mona Brekke, lærer i Kunst, design og arkitektur, og er en del av et prosjekt der elevene kan velge workshops på tvers av trinn.

Temaet for prosjektet er frihet, og elevene skal bli kjent med og la seg inspirere av to av Kunst i Skolens utstillinger - verket Odyssey av Ai Weiwei og fotoserien På sporet av frihet av Tom Hatlestad.

Elevene skal starte et stort tegneprosjekt på veggene, som senere skal videreføres av andre skoler - og en myldrende veggtegning vil bre seg utover…

I uke 10 vil Kunst i Skolen invitere flere skoler til Galleri Seilet. Mer info kommer!