PLANLEGG SKOLEÅRET MED KUNST I SKOLEN!

Kunst i Skolen lager undervisningsressurser som øker elevenes kreativitet, skaperglede og nysgjerrighet for visuell kunst. Gjennom utstillinger på skolen får elevene kunstmøter der de er. Her får du noen eksempler:

Digitalutstillingen ODYSSEY av Ai Weiwei - som viser store tapeter som har vært utstilt på både vegger og gulv i flere museer. Zoom inn på detaljer, se bilde for bilde og støtt samtalen rundt verket med veiledning og elevoppgaver.

Utstillingen PÅ SPORET AV FRIHET av Tom Hatlestad - både vandreutstilling og digital utstilling. Se 15 fotoportretter og sitater om frihet.

Begge utstillingene tar opp spørsmål om frihet, demokrati, menneskerettigheter - frihet for den enkelte og for samfunnet, og kan åpne opp for samtale og gi inspirasjon til egne verk.

Passer for 4. trinn og oppover.

Vandreutstillingen STREK - tegninger fra 1800 tallet til i dag. Se og bli inspirert av ulike teknikker og illustrasjonsmåter opp gjennom tidene. Veiledning og tegneoppgaver følger med. Passer for 4. trinn og oppover.

Ble Du nysgjerrig? Ta gjerne kontakt på kis@kunstiskolen.no hvis du har spørsmål. LYKKE TIL MED PLANLEGGINGEN!