Ta elevene med på tegneutstilling med gratis transport!

Kunst i Skolen inviterer elever til Galleri Seilet med gratis Kulturbuss!

På Galleri Seilet kan elevene få se innrammet grafikk og tegninger fra vandreutstillingen STREK. Utstillingen representerer bredde og mangfold både når det gjelder uttrykk og tid. Tegningene er utført med blyant, penn, tusj og kull, og både strek, valør, lavering og skravur benyttes som uttrykksmiddel. De fleste kunstnerne var aktive på midten av forrige århundre, men noen av tegningene er også fra nær samtid. Tilbudet gjelder i perioden 18. - 22. oktober 2021 (uke 42) - for både eksisterende og nye medlemmer. Utstillingen passer best for mellomtrinnet og oppover.

I tillegg til bildesamtaler blir det tegneøvelser og en enkel trykkteknikk.

Besøket vil vare ca. 1 time, og størrelse pr. gruppe kan variere. Ta kontakt så finner vi en løsning som passer dere. Gjelder skoler med kjøretid maks 1 time fra Oslo. Sparebankstiftelsens Kulturbuss henter og bringer elevene tilbake til skolen etter besøket. Meld dere på i dag - det er først-til-mølla-prinsipp! Påmeldingsfrist: 11. oktober!