NY VANDREUTSTILLING MED ANNA FISKE!

SUR ELLER BLID? - med bilder som døråpner til å forstå hverandre

Ny vandreutstilling på vei fra Kunst i Skolen! Utstillingen består av syv innrammede bilder - ett bilde fra hver av de syv bøkene i serien ”Følelsesbiblioteket” av Anna Fiske. Bøkene, som er frittstående, følger med utstillingen og har temaene Lykke, Sinne, Redd, Sjalu, Trist, Forelskelse og Sorg. Bildeutvalget er foretatt i samarbeid med Anna Fiske.

Bildene presenteres uten tekst, og tanken er at de skal inspirere barn og unge til å sette ord på følelser og følelsesuttrykk og til selv å arbeide med kreative oppgaver. Det kan være forskjellige kunstneriske uttrykksformer og dramatisering. Utstillingen vil være spesielt godt egnet for fremmedspråklige barn da alle vil kjenne seg igjen i de følelsene som både bildene og tegningene i bøkene viser.

Utstillingen vil være tilgjengelig for leie fra høsten 2019, kontakt oss hvis dere er interessert i å bli med på turneen!

Se hele prosjektbeskrivelsen her