AKVARELLKURS MED MONA GRØNSTAD

TORSDAG 21. MARS kl. 17.30-20.30 og TORSDAG 11. APRIL kl. 17.30-20.30

Akvarell = Papir, pigmenter og vann Lek og lær. Kurset er for lærere i skolen som ønsker å utvikle eller prøve noe nytt med pigmenter og vann. Det legges vekt på metoder som dere kan videreføre sammen med elever i alle aldre. Du lærer å spenne opp papir slik at det blir godt å jobbe på, teste ut møte mellom forskjellige pigmenter og hvordan de oppfører seg i møte med vann og papir. Noen enkle teknikker som passer i arbeid med barn/unge, bruk av voks og andre dekkemedier. Gjennom dette ønsker kursholderen å vekke nysgjerrigheten og gleden ved å male hos deg som pedagog og dermed også hos elevene. Mona Grønstad er spesielt kjent for sine akvareller i store format. Hun har i flere år eksperimentert og utviklet akvarellteknikken. I lag på lag lar hun fargene virke på hverandre i arket. Hun har hatt en rekke utstillinger i Norge og mottatt flere priser. Les mer på monart.no og artspace.no.

Kurset arrangeres over 2 kvelder:

TORSDAG 21. MARS kl. 17.30-20.30 og TORSDAG 11. APRIL kl. 17.30-20.30 Kurspris: 200 kr.

Sted: SEILET - huset for kunst og kultur i skolen, Fossveien 24, Grünerløkka, Oslo

16.03.19: KURSET ER FULLTEGNET. Kontakt oss evt. på kis@kunstiskolen.no for å høre om ledige plasser.

Arrangører er Kunst i Skolen og Kunst og design i skolen.

VELKOMMEN!