Presentasjon av Kunst i Skolen – for engasjerte lærere og kulturkontakter fra Larvik og Lardal.

Kulturkontaktene og lærerne fra Larvik og Lardal fikk presentert noen utvalgte vandreutstillinger blant annet noen humoristiske litografier av Eli Hovdenak, orginaltegninger fra Tor Erling Naas og Sigbjørn Lilleengs bok 'Apefjes' og illustrasjoner fra Stian Holes bok 'Garmanns sommer’. Vi snakket om hvordan bilder og tekst gir rom for ettertanke og gjenkjenning, og Bjørg Åsta Flatby presente en metode hvor det er elevenes egenaktivitet som er i fokus.​ Vandreutstillingen 'Trykk, mønster og design', og den flerfaglige utstillingen 'Hvis biene forsvinner…' ble trukket fram, og her fikk deltakerne prøve seg på egne tegneferdigheter. Vi snakket om hvordan kunst kan, i tillegg til å gi opplevelser og inspirasjon, fungere som et helt unikt pedagogisk verktøy.

Engasjerte lærere og kulturkontakter fra Larvik og Lardal