Skaper egne kunstverk

Summende Bier, Bienes hemmelighet, Biene i New York og Biene på Nøtterøy og Tjøme. Først fikk vi en magisk utstilling laget av elevene i 8.klasse ved Teigar Ungdomsskole, så en utstilling på Skjærgården kulturskole, deretter summet biene seg videre til Tjøme kommune. Her har både barnehagen, barneskolen, ungdomsskolen og ungdomsklubben hatt stor glede av vandreutstilliingen, i tillegg har den vært en del av kommunens store kulturuke! Nærmere 300 barn og unge har til nå sett de fargesterke nærbildene til Carll Goodpasture, lært om pollinering og viktigheten av å ta vare på biene. I tillegg har de fått lage sin egen utstilling bestående av tegninger de selv har laget av humeler og bier, og utstillingen utvides dag for dag.

Fra Tønsbergsblad 20.oktober 2016

Tuva er dypt konsentrert.

Elevutstilling fra Teigar ungdomsskole, Nøtterøy

Tjøme barne- og ungdomshus