Fine elevarbeider og svært positiv respons fra Myre skole som har leid utstillingen "Trykk, møn

Flott å se hvordan Myre skole i Øksnes kommune har jobbet med utstillingen "Trykk, mønster og design". Skolen hadde utstillingen i april og har lagt ut eksempler på elevarbeider og en sak om utstillingen på sine hjemmesider. Her er tre utdrag fra det de har lagt ut:

"Lærer Lillian Høydahl er full av lovord om denne utstillinga. Hun har tatt med alle sine klasser i Kunst og Håndverk og latt dem få oppleve bildene og samtidig samtalt om både teknikk og motiv. Hun er også svært fornøyd med elevmateriellet som fulgte med, der det var gode oppgaver å bruke på elevene fra 1.-10.klasse."

"Det var rett og slett imponerende å se hvor mange fine trykk disse elevene i 5.klasse hadde fått til, og lærer Lillian er opptatt av å understreke at slike opplegg fra foreninga Kunst i skolen bør brukes aktivt til å lære elevene å oppleve og skape kunst selv med aktuelle teknikker."

"Nå er bildene reist videre til neste skole, og vi gleder oss til neste gang vi får låne litt kunst til glede for alle som er på Myre Skole."

Tusen takk for flott tilbakemelding - dette er inspirerende! -Og vi håper også dette kan inspirere flere!